Moduł analityczny

Wprowadzenie

Assistars jest wyposażony w moduł do analizy biznesowej, który pozwoli Ci spojrzeć na zebrane informacje z wielu perspektyw:

  1. Zobaczysz parametry Twojego biznesu w czasie
  2. Przeanalizujesz rankingi najlepszych klientów, największych kategorii kosztów etc.
  3. Zorientujesz się jaki udział w całości mają wybrane przez Ciebie aspekty działalności, klienci etc.
  4. Wykryjesz nieoczekiwane sytuacje, które występują w Twoim biznesie

Rodzaje raportów

Assistars pozwala na wykonanie różnego rodzaju raportów - m.in. dochód, przepływ gotówki czy czynności

Rodzaj raportu jest swego rodzaju szablonem: określa jakiego typu dane wchodzą w jego zakres oraz metody ich agregacji (przykładowo Dochód to raport złożony z kosztów i przychodów, przy czym przy sumowaniu przychody dodajemy a koszty odejmujemy)

W obrębie takiego szablonu możesz dowolnie zawężać dane oraz określać w jakich konfiguracjach będą one porównywane.

Podział na grupy

Po wyborze raportu Assistars podzieli dane według różnych kluczy i wygeneruje odpowiednie zestawienia (według klientów, etykiet, wykonawców itd.).

Jeżeli chcesz stworzyć własną grupę, która będzie spełniała bardziej złożone kryterium możesz ją określić za pomocą filtra.

Panel zestawień służy również jako panel nawigacyjny - klikając na jakąś grupę w zestawieniu dodasz ją do analizy szczegółowej.

Zachowanie wartości w czasie

Panel główny prezentuje jak zmieniają się wartości sumaryczne w trakcie całego okresu. Dotyczy to zarówno całości analizowanych danych jak i wybranych (przez panel nawigacyjny) podgrup.

Możesz tutaj dodatkowo skonfigurować wykres poprzez wybór jego typu, wartości porównywanej (np. brutto vs netto).

Proporcje w grupach

Aby uzyskać szybką orientację co do proporcji pomiedzy wybranymi grupami, czy też udziału danej grupy w całości Assistars prezentuje wykres kołowy.

Mapa pojedynczych rekordów – wykres punktowy

Wykres punktowy pokaże wszystkie rekordy objęte analizą (kolorowane według podgrupy do której przynależą)

Dzięki niemu zobaczysz wzorce/regularności, które nie będą widoczne na pozostałych wykresach

Najedź kursorem na dowolny rekord aby uzyskać dodatkowe informacje.

Typowa analiza

Niezależnie od rodzaju raportu typowy przebieg analizy będzie z reguły podobny:

Początkowa konfiguracja:

  1. Określenie zakresu danych, które będziemy analizować
  2. Wybór typu raportu
  3. Wybranie klas danych, które chcemy sprawdzić, porównać etc.

po których możemy rozpocząć interpretację danych:

  1. Jak wartości dla poszczególnych kategorii zmieniały się w czasie
  2. Jak rozkładają się proporcje pomiędzy wybranymi grupami
  3. Jakie wzorce możemy zaobserwować w danych niezagregowanych