Efektywność naszych działań w mediach społecznościowych

Media społecznościowe (takie jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram) to bardzo dobre miejsce na komunikację z potencjalnymi klientami – formuła tych platform sprawia że kontakt jest bardziej bezpośredni i mniej formalny, co pozwala zbliżyć się do klienta. Poziom naszego wykorzystania mediów społecznościowych mierzymy wskaźnikami w które te platformy są wyposażone (obserwujący, polubienia, podzielenia się treścią z przyjaciółmi).

Zauważmy, że niektóre z nich mają większą wartość od innych – liczba obserwujących może być łatwo zwiększona poprzez wykupienie reklam strony w serwisie, choć przełożenie na to ile z tych osób rzeczywiście przeczyta nasze treści jest nieduże. Lepszą metryką są rzeczywiste interakcje z naszymi treściami (polubienia postów, dzielenia się nimi, komentowania), popularnym KPI jest tzw. poziom zaangażowania, który opisuje jaki procent osób które nas obserwują zareagowały na nasz post.

Każda z tych platform ma narzędzia umożliwiające nam obserwować te parametry i jak się zmieniają w czasie, więc jest to kolejne wygodne narzędzie za pomocą którego możemy ocenić wzrost zainteresowania nami wywołany określonym działaniem marketingowym.

*Ikonki Freepik (www.flaticon.com)