Wydajność marketingu mailowego
Wydajność marketingu mailowego (Email Marketing Performance) oceniamy na podstawie zestawu wskaźników:
- współczynnik dostarczeń (ile z maili zostało dostarczone) opisuje nam jak aktualna jest nasza baza adresów mailowych
- współczynnik rezygnacji z subskrypcji (ile było rezygnacji z subskrypcji w danym okresie) opisuje nam jak wartościowe są nasze maile i czy nie przesadzamy z częstotliwością kontaktów z naszymi odbiorcami.
- współczynnik otwarcia wiadomości (ile z dostarczonych wiadomości zostało otwarte) opisuje nam stosunek osób, które nie zignorowały naszej wiadomości do liczebności całej grupy do której wysłaliśmy wiadomości
- współczynnik klikalności (ang. CTR – click through rate, ile procentowo osób kliknęło w łącze, które umieściliśmy w mailu)
- współczynnik konwersji (jaki jest procentowy udział odbiorców, którzy zainicjowali operację mogącą prowadzić w przyszłości do sprzedaży – zobacz również artykuł o zarządzaniu sprzedażą)
*Ikonki itim2101 (www.flaticon.com)