Jak efektywny jest nasz marketing, czyli KPI w marketingu
Marketing jak każdy inny proces w naszej firmie powinien być mierzony i poprawiany. W ten sposób znajdziemy taktyki pozwalające nam dotrzeć taniej do większej grupy potencjalnych klientów, nakłonić ich lepiej by nam zaufali, lepiej zaprezentować nasz brand lub produkt.
W tym artykule opiszemy kilka z najlepszych wskaźników, które możemy wykorzystać zarówno w ocenie efektywności marketingu naszej firmy jak i uzyskać dane, które działania przynoszą lepsze efekty lub generują mniej kosztów.
Zwrot z inwestycji w marketing
Zwrot z inwestycji w marketing (Return on Marketing Investment) to wskaźnik, który mówi nam jak dobrze wykorzystujemy środki przeznaczone na marketing. Zobacz więcej w artykule Zwrot z inwestycji w marketing
Koszt zdobycia klienta
Koszt zdobycia klienta (Customer Acqusition Cost) to suma wszystkich kosztów związanych z nakłonieniem potencjalnego klienta do zakupu naszej usługi lub produktu. Wskaźnik ten wyliczamy poprzez podzielenie wszystkich kosztów poniesionych w celu zdobycia klientów przez liczbę klientów, których dzięki temu pozyskaliśmy. Zobacz więcej w artykule Koszt Zdobycia Klienta
Ruch na stronie WWW
Popularność naszej marki jest dobrze reprezentowana poprzez wielkość ruchu na naszej stronie WWW. Kilka praktycznych wskazówek o tym jak go mierzyć znajdziesz w artykule Mierzenie ruchu na stronie WWW
Wydajność marketingu mailowego
Aby zmierzyć efektywność naszych akcji mailingowych mamy do dyspozycji kilka wskaźników reprezentujących poziomy konwersji naszej kampanii mailowej (ilość wiadomości dostarczonych, otwartych, przeczytanych i skutkujących kliknięciem). Zobacz szczegóły w artykule Wydajność marketingu mailowego
Zasięg w mediach społecznościowych
Media społecznościowe (takie jak facebook, twitter, linkedin) to bardzo dobre miejsce na komunikację z potencjalnymi klientami – formuła tych platform sprawia że kontakt jest bardziej bezpośredni i mniej formalny, co pozwala zbliżyć się do klienta. Zobacz artykuł Mierzenie wydajności naszych działań w mediach społecznościowych